20 May 2008

Lawatan Sambil Belajar Ke Kilang Gardenia

KPBP SKSJ telah menganjurkan lawatan sambil belajar ke Kilang Gardenia, Seksyen 23 Shah Alam pada 20 Mei 2008. Rombongan seramai 44 orang ini bertolak dari SK Selayang Jaya pada pukul 9.00 pagi dan tiba di kilang tersebut pada pukul 10 pagi. Setibanya di sana , kami dibawa ke conference room untuk melihat klip video pemprosesan roti daripada gandum hinggalah selesai dibungkus dan dipasarkan. Seterusnya, kami dibawa ke dalam kilang untuk melihat dengan lebih dekat pembuatan roti dijalankan. Walaubagaimanapun, kami telah diberitahu lebih awal oleh pihak Gardenia agar tidak mengambil gambar sepanjang lawatan tersebut. Bau harum roti membuatkan perut kami mula berkeroncong. Daripada proses menguli hinggalah pembungkusan, semuanya dilakukan dengan menggunakan mesin. Namun, pekerja-pekerjanya nampaknya begitu cekap menjalankan tugas masing-masing. Setiap proses dipantau agar mutu roti terjaga.
Selesai lawatan, setiap pelawat dihadiahkan ole-ole dari pihak Gardenia berupa bungkusan roti. Terima Kasih Daun Keladi. Kemudiannya, kami melawat Taman Tasik Shah Alam di Seksyen 2. Murid-murid berpeluang bermain di taman permainan. Bahkan guru-guru juga tidak melepaskan peluang untuk beristirehat dan merehatkan minda bermain buaian bersama murid-murid. Lawatan berakhir pada pukul 2.00 petang.




unit pendidikan khas pendidikan khas masalah pembelajaran kpbp pkbp ppki kanak-kanak istimewa kanak-kanak berkeperluan khas ciri-ciri kanak-kanak khas autisme sindrom down hiperaktif cerebral palsi disleksia brain gym terapi untuk kanak-kanak khas terapi kuda terapi renang terapi muzik taman teraputik refleksiologi senarai sekolah khas sk selayang jaya sksj himpunan sajak kanak-kanak