15 May 2008

Karnival Permainan Pendidikan Khas Daerah Gombak 2008

Karnival Permainan Pendidikan Khas Daerah Gombak yang dikelolakan olek KPBP SK Selayang Jaya telah diadakan pada 13 Mei 2008 yang lalu. Objektif pelaksanaannya adalah untuk memberi peluang sama rata kepada kanak-kanak berkeperluan khas di Daerah Gombak untuk menunjukkan bakat mereka dalam bidang sukan dan permainan sekaligus memilih mereka yang berkebolehan untuk mewakili peringkat daerah. 2 acara dipertandingkan iaitu perlawanan futsal bagi pelajar lelaki dan bola jaring bagi pelajar perempuan.
Perlawanan bola jaring diadakan di padang SKSJ, dan futsal pula di New Star Pro Center, Bandar Sri Damansara. Sebanyak 12 sekolah mengambil bahagian dalam karnival ini, termasuklah KPBP SK Taman Permata yang baharu sahaja dibuka. Kedua-dua perlawanan berjalan dengan lancar seperti yang dirancang. SK Taman Desa 2 mengungguli dengan mengondol emas bagi kedua-dua perlawanan futsal dan bola jaring. Walaupun pasukan KPBP SKSJ hanya sekadar meraih hadiah saguhati, namun semangat mereka tidak pernah luntur.

Dengan ini, kami selaku tuan rumah mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung dalam menjayakan karnival ini. Moga-moga karnival ini dapat diteruskan pada tahun hadapan dengan lebih jayanya.


unit pendidikan khas pendidikan khas masalah pembelajaran kpbp pkbp ppki kanak-kanak istimewa kanak-kanak berkeperluan khas ciri-ciri kanak-kanak khas autisme sindrom down hiperaktif cerebral palsi disleksia brain gym terapi untuk kanak-kanak khas terapi kuda terapi renang terapi muzik taman teraputik refleksiologi senarai sekolah khas sk selayang jaya sksj himpunan sajak kanak-kanak