13 August 2008

KPBP SKSJ On EduWebTV

Alhamdulillah, KPBP SKSJ maju setapak lagi dalam dunia maya apabila produksi EduWebTV berbesar hati untuk mengadakan liputan dan sesi temuramah berkenaan terapi berkuda yang dijalankan kepada murid-murid KPBP.
Selain menemuramah Pn. Yasmin Azra, krew-krew EduWebTV juga turut mendapatkan maklum balas daripada beberapa orang murid tentang sejauh mana aktiviti berkuda ini membantu mereka dalam proses pembelajaran.


EduWebTV adalah TV pendidikan berasaskan web yang telah dilancarkan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia dan mula disiarkan pada 1 Mac 2008. Terdapat 7 jenis rancangan yang telah disusun iaitu Berita, Wawancara, Akademik, Rencana, Interaktif, Rancangan TV Pendidikan dan Siaran Langsung. Kesemua ini boleh dicapai di alamat http://www.eduwebtv.com pada bila-bila masa.

unit pendidikan khas pendidikan khas masalah pembelajaran kpbp pkbp ppki kanak-kanak istimewa kanak-kanak berkeperluan khas ciri-ciri kanak-kanak khas autisme sindrom down hiperaktif cerebral palsi disleksia brain gym terapi untuk kanak-kanak khas terapi kuda terapi renang terapi muzik taman teraputik refleksiologi senarai sekolah khas sk selayang jaya sksj himpunan sajak kanak-kanak