17 April 2008

Special Science Day

Pusat Sains Negara dengan kerjasama Kementerian Sains , Teknologi dan Inovasi telah menganjurkan Special Science Day pada 16hb hingga 17hb April 2008. Program 2 hari bersama warga istimewa dan warga emas ini telah menarik minat ribuan pengunjung untuk bersama-sama meneroka alam sains. Pelbagai aktiviti telah diadakan antaranya pemeriksaan kesihatan , melawat Taman Pendidikan Sains, lawatan ke galeri pameran , eksperimen sains , aktiviti Bioteknologi dan pelbagai lagi.
Pameran Angkasawan juga turut diadakan dimana calon angkasawan Negara yang kedua iaitu Dr Mejar Faiz telah turun padang untuk berkongsi pengalaman beliau sepanjang menjalani latihan di Rusia. Murid-murid Pendidikan Khas dari SK Selayang Jaya berpeluang beramah mesra dengan beliau. Diharap program sebegini akan diteruskan pada tahun-tahun yang akan datang supaya sedikit sebanyak ia dapat menarik minat murid untuk mendalami ilmu sains yang unik dan penuh misteri.

unit pendidikan khas pendidikan khas masalah pembelajaran kpbp pkbp ppki kanak-kanak istimewa kanak-kanak berkeperluan khas ciri-ciri kanak-kanak khas autisme sindrom down hiperaktif cerebral palsi disleksia brain gym terapi untuk kanak-kanak khas terapi kuda terapi renang terapi muzik taman teraputik refleksiologi senarai sekolah khas sk selayang jaya sksj himpunan sajak kanak-kanak